Nadat je je hebt aangemeld voor de proefperiode, krijg je binnen 24 uur een mail om je account te activeren.
Een van onze collega’s neemt telefonisch contact op om de benodigde gegevens van je BaseNet account op te vragen. (de API user)
Dan koppelen we je BaseNet account (voor het hele kantoor) aan je Ondertekenverzoek account en je kunt direct aan de slag met ondertekenen.
Van weken naar minuten. Ervaar het zelf!
Office BaseNet
- Ideaal voor incidenteel gebruik of kleine kantoren
- Licentie voor gehele kantoor
- Koppeling met BaseNet
- Rechtsgeldige handtekening
- Geavanceerde handtekeningen (AES)
- Herinneringen versturen
- Bewijs rapport / Audit Trail
- SMS verificatie (€)
Office Pro BaseNet
- Ideaal voor kantoren tot 10 medewerkers en/of gemiddeld verbruik tot 500 transacties per jaar
- Alle opties van Office BaseNet
+ - Geavanceerde handtekeningen (AES)
- Gekwalificeerde handtekeningen (QES)
- Online Dashboard
- Templates & Sjablonen
- Automatisch plaatsen van handtekeningen velden
- Gebruik van Tekstankers in BaseNet templates
- Eigen huisstijl emails met logo, kleur en tekst (€)
- Email vanuit eigen domein (€)
- Telefonisch support (Nederlands)
Enterprise BaseNet
Aanvraag
- Ideaal voor kantoren met 10 medewerkers+ of meer dan 500 transacties per jaar.
- Alle opties van Office Pro BaseNet
+ - Onbeperkt aantal gebruikers
- Admin console en rollen gebruikers
- Bulkzendingen
- Gebruikers machtigen om te ondertekenen
- Email vanuit eigen domein (optie)
- SLA op response tijden
Office BaseNet
- Ideaal voor incidenteel gebruik of kleine kantoren
- Licentie voor gehele kantoor
- Koppeling met BaseNet
- Rechtsgeldige handtekening
- Geavanceerde handtekeningen (AES)
- Herinneringen versturen
- Bewijs rapport / Audit Trail
- SMS verificatie (optie)
Office Pro BaseNet
- Ideaal voor kantoren tot 10 medewerkers en/of gemiddeld verbruik tot 500 transacties per jaar
- Alle opties van Office BaseNet
+ - Geavanceerde handtekeningen (AES)
- Gekwalificeerde handtekeningen (QES)
- Online Dashboard
- Templates & Sjablonen
- Automatisch plaatsen van handtekeningen velden
- Gebruik van Tekstankers in BaseNet templates
- Eigen huisstijl emails met logo, kleur en tekst (€)
- Email vanuit eigen domein (€)
- Telefonisch support (Nederlands)
Enterprise BaseNet
Aanvraag
- Ideaal voor kantoren met 10 medewerkers+ of meer dan 500 transacties per jaar.
- Alle opties van Office Pro BaseNet
+ - Onbeperkt aantal gebruikers
- Admin console en rollen gebruikers
- Bulkzendingen
- Gebruikers machtigen om te ondertekenen
- Email vanuit eigen domein (optie)
- SLA op response tijden
Veel gestelde vragen over prijzen en abonnementen Ondertekenverzoek
Hoe werkt de koppeling met BaseNet?
Moet ik betalen voor extra BaseNet gebruikers ?
Nee, het abonnement wordt gekoppeld aan het hele kantoor. Dus het betreft een kantoorlicentie.
Ongeacht het aantal gebruikers op kantoor. Dus ieder BaseNet gebruiker op kantoor heeft de mogelijkheid om documenten te versturen ter digitale ondertekening.
Kan ik ook documenten ondertekenen zonder gebruik van de BaseNet koppeling ?
Ja, je kunt met je abonnement ook documenten ondertekenen of laten ondertekenen buiten BaseNet om.
Vanuit je eigen dashboard waarmee je inlogt vanaf ondertekenverzoek.nl, kun je transacties aanmaken net zoals je gewend bent met een regulier abonnement.
Hoe werkt het met ondertekenen van templates die ik in BaseNet heb opgemaakt?
Met een Office Pro BaseNet account kun je het ondertekenproces nog efficienter inrichten door te werken met Tekstankers.
Dit zijn kleine codes die je vast in je document template in BaseNet kunt zetten.
Na het versturen ter ondertekening worden de handtekeningen en eventuele extra tekstvelden of aanvinkvakjes automatisch op de juiste plek gezet, zonder dat je die handmatig hoeft te slepen naar de juiste plek.
Wat gebeurt er als m'n proefperiode van 14 dagen is verlopen?
Tijdens de proefperiode, welke ingaat op het moment van aanmelden, heb je 14 dagen lang de tijd om alle functionaliteiten uit te proberen en transacties te versturen.
Je kunt op elk moment opzeggen via mail (support@ondertekenverzoek.nl) of telefonisch op 088-0323033
2 dagen voor het einde van de proefperiode ontvang je nog een herinnering per mail of je wilt opzeggen of gebruik wilt blijven maken van het abonnement.
Na de proefperiode wordt het account officieel geactiveerd en zal de gekozen abonnementsperiode worden gefactureerd.
Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op met verkoop@ondertekenverzoek.nl of bel 088-0323033
Heeft iedereen die het document ondertekent een Ondertekenverzoek-account nodig?
Nee, ontvangers van je documenten hebben geen account nodig om met Ondertekenverzoek te ondertekenen.
Je document wordt per e-mail verzonden vanaf signature@ondertekenverzoek.nl en de ontvangers kunnen het document bekijken, een handtekening zetten zonder dat ze hier een eigen account voor nodig hebben.
Er wordt 1 Ondertekenverzoek account gekoppeld aan het kantoor en de BaseNet licentie.
Dus elke BaseNet gebruiker in het kantoor kan gebruik maken van digitaal ondertekenen.
Wordt mijn abonnement automatisch verlengd?
Ja, je maandabonnement wordt elke maand verlengd en je jaarabonnement elk jaar, totdat je ons laat weten dat je je abonnement wilt wijzigen of je account wilt opzeggen.
We hanteren een opzegtermijn van 3 maanden.
Hoe upgrade, downgrade of annuleer ik mijn abonnement?
Annuleren is eenvoudig. Om een abonnement te annuleren, kun je inloggen op je admin account en hier je abonnement annuleren. Je kunt op deze manier ook op elk moment upgraden of downgraden naar een ander abonnement. Ook kun je hier gebruikers toevoegen en/of verwijderen.
Alle bovenstaande opties kun je ook telefonisch of per email doorgeven. support@ondertekenverzoek.nl of 088-0323033
Hoeveel transacties kan ik per maand of per jaar ter ondertekening versturen?
Het aantal transacties dat je ter ondertekening kunt versturen hangt af van je abonnementsvorm.
Office BaseNet
Ons Office BaseNet abonnement omvat 10 transacties per maand bij een maandabonnement of 120 transacties per jaar op basis van een jaarabonnement.
Zodra een transactie is aangemaakt, telt deze mee voor dit aantal, ongeacht of deze ondertekend of ingevuld is.
Je kunt een transactie tijdens het proces bijwerken voordat het voltooid is, zonder dat dit meetelt voor het aantal binnen je abonnement. Als je meer dan 10 transacties per maand nodig hebt, kun je upgraden naar een Office Pro BaseNet abonnement dat meer transacties, opties en meer flexibiliteit biedt.
Office Pro BaseNet
Wij vinden dat je verzendvolume (d.w.z. het aantal transacties dat ter ondertekening wordt verzonden) geen beslissende factor mag zijn bij de keuze van je abonnement of ondertekenplatform, en we begrijpen dat je misschien niet weet hoeveel transacties je in het eerste jaar met Ondertekenverzoek ter ondertekening zult verzenden.
Op basis van eerder gebruik van andere kantoren weten we dat 300 transacties per kantoor per jaar de behoeften van de meeste klanten ruimschoots overtreft.
Daarom omvatten de jaarabonnementen Office Pro BaseNet een tegoed van maximaal 300 aangemaakte transacties per jaar.
De 300 transacties mogen verdeeld worden over het hele jaar. Maandelijkse abonnementen omvatten een tegoed van maximaal 30 aangemaakte transacties per maand.
Zodra een transactie is aangemaakt, telt deze mee voor dit aantal, ongeacht of deze ondertekend of ingevuld is. Je kunt een transactie tijdens het proces bijwerken voordat het voltooid is, zonder dat dit meetelt voor het aantal binnen je abonnement. Het aantal transacties dat met sjablonen, templates en bulk zending ter ondertekening wordt verstuurd, telt ook mee voor dit tegoed.
Heb je meer transacties nodig dan je abonnement toestaat?, dan worden extra transacties maandelijks of jaarlijks nageheven afhankelijk of je een maand- of jaarabonnement hebt.
We bieden ook bundels aan waar je je tegoed standaard aan kunt vullen nagelang je behoefte.
Als je vragen hebt over de bundel- of transactieprijzen, dan kan ons verkoop team je graag verder helpen. verkoop@ondertekenverzoek.nl of bel 088-0323033
Enterprise abonnementen
Enterprise abonnementen kunnen worden aangepast aan jouw specifieke behoeften. Daardoor variëren de transactie & gebruiker aantallen op basis van de voorwaarden van je abonnement. Als je vragen hebt, kun je contact opnemen met onze verkoop op 088-0323033 of mail naar verkoop@ondertekenverzoek.nl
Wat wordt bedoeld met een transactie?
Een transactie kun je vergelijken met het versturen van een fysieke envelop. Een envelop kan meerdere documenten en/of diverse handtekeningen bevatten. Dus met 1 transactie kun je meerdere documenten versturen en van meerdere mensen handtekeningen opvragen.
Welke verificatiemogelijkheden bieden jullie voor geavanceerde en gekwalificeerde handtekeningen?
Als onze handtekeningen voldoen standaard aan de AES geavanceerde digitale handtekening volgens de eIDAS verordening.
Dit is de Europese wet- en regelgeving voor onder andere digitale handtekeningen.
Geavanceerde handtekeningen moeten aan een aantal eisen voldoen:
– Naam van de ondertekenaar vastleggen
– Verzenden van transacties met een encryptie HASH
– Email adres vastleggen
– IP adres bij ondertekening
– AATL certifiaat toevoegen aan de beveiligde ondertekende PDF
– Extra verificatie bieden zoals SMS, KBA (vraag en antwoord) of eHerkenning. (of een combinatie hiervan)
– Het ondertekende document moet beveiligd zijn.
– De echtheid van de handtekening kan altijd online worden gecontroleerd.
– Bij wijzigingen van de reeds getekende PDF moet er een melding komen dat het document is gewijzigd na ondertekening.
– Bij het getekend document moet een aparte Audit trail / Bewijsrapport in PDF worden meegeleverd die chronologisch aangeeft wie er heeft getekend, vanaf welk IP adres, hoeveel pagina’s er daadwerkelijk zijn verstuurd, wat er is ingevuld en met welk middel er extra verificatie is toegepast (SMS, eHerkenning etc)
Onze Office Pro BaseNet en Enterprise abonnementen bieden ook de mogelijkheid om te werken met gekwalificeerde (QES) handtekeningen.
Deze kun je vergelijken met de natte handtekening.
Een gekwalificeerde handtekening kun je zetten met een persoonlijk certificaat (PID) of een (beroeps) PKI certificaat.
We onderteunen middelen zoals Itsme, Digidentity en Vidua.
Ondertekenverzoek streeft ernaar om steeds meet gekwalificeerde diensten toe te voegen aan ons portfolio.
Heb je vragen over de kosten en werking van de diverse soorten handtekeningen?
Neem dan contact op met ons verkoopteam via mail verkoop@ondertekenverzoek.nl of bel naar 088-0323033
Wat wordt bedoeld met een eigen huisstijl?
Met een eigen huisstijl worden alle verzonden mails naar de ondertekenaars voorzien van je eigen huisstijl. Je kunt kiezen voor voor je eigen logo, kleur van het kader, kleur van de knoppen en een URL (bijvoorbeeld link naar je website) waar ondertekenaars op komen als ze klaar zijn met ondertekenen.
Een eigen huisstijl zorgt voor extra herkenning & betrouwbaarheid bij je klanten en het vermindert drastisch het aantal pogingen tot phising.
Wil je meer weten over de kosten voor een eigen huisstijl*? Neem dan contact op met onze verkoopafdeling. 088-0323033 of mail naar verkoop@ondertekenverzoek.nl
*Beschikbaar bij Office Pro en Enterprise abonnementen
Veilig en betrouwbaar
Ondertekenverzoek biedt een naadloze integratie met BaseNet, waarmee gebruikers direct vanuit hun vertrouwde omgeving documenten digitaal kunnen ondertekenen.
De oplossing maakt het mogelijk om documenten snel, eenvoudig en rechtsgeldig te ondertekenen direct vanuit BaseNet.
De integratie zorgt voor een efficiëntere workflow, waarbij documenten automatisch worden bijgewerkt en ondertekende exemplaren veilig worden opgeslagen binnen BaseNet onder het juiste dossier.
Dit bespaart tijd en verhoogt de productiviteit, waardoor je administratieve processen sterk vereenvoudigd worden.
Alle ondertekeningen voldoen aan de europese wet- en regelgeving (eIDAS verordening). We maken gebruik van zowel de geavanceerde (AES) en gekwalificeerde (QES) digitale handtekeningen.
Wat vinden BaseNet gebruikers van ons

Versnel het ondertekenproces
Met Ondertekenverzoek kunt u eenvoudig en snel documenten digitaal ondertekenen vanuit BaseNet, zonder gedoe met papieren documenten en onnodige verplaatsingen.
U bespaart tijd en geld, terwijl uw cliënten tevreden zijn met de snelle afhandeling van hun zaken.
Geschikt voor alle platformen en devices
- Volledig web based
- Android en Iphone geschikt
- Geen lokale installatie
- Werkt met alle browsers
- Geen IT kennis nodig
Ondertekenverzoek features en demo's
- Gebruiksvriendelijk dashboard
- Direct documenten ondertekenen vanuit BaseNet
- Drag and drop van handtekeningen in je document
- Rechtsgeldige handtekeningen
- Herinneringen versturen
- Bulkzending
- Tekenvolgorde instellen
- Tekstankers
- Layouts en Sjablonen
- Elkaar (tijdelijk) machtigen
- In persoon tekenen
- Velden en bijlagen toevoegen
Wie zijn wij
Ondertekenverzoek is onderdeel van Aiopener BV en sinds 2015 actief in het ontwikkelen van document gedreven software.
Samen met verschillende partners werken we voortdurend aan innovatie en vernieuwing, zonder daarbij de gebruiksvriendelijkheid en veiligheid uit het oog te verliezen.
Ons kantoor is gevestigd in IJmuiden en we werken met een team van enthousiaste collega’s die gepassioneerd zijn over het creëren van hoogwaardige oplossingen voor onze klanten en het streven naar een hoge klanttevredenheid.